Köp-och leveransvillkor

Allt du behöver veta om att handla av Din Present (och förmodligen en del du inte behöver veta). Villkoren gäller mellan dig som beställare (kund) och oss som säljare (företag).

Leveransalternativ
Vi levererar inom 2-5 arbetsdagar från lagd order. Vi gör alltid vårt bästa för att skicka din beställning så fort som möjligt. Men kom ihåg att det ibland kan ta någon dag extra på grund av förseningar från fraktbolaget, eller om vi har en ovanligt hög ordervolym, aktuell leveranstid visas i kassan.

Leveranssätt
Vi skickar ditt paket med Bring. I Mina Paket-appen eller på Brings hemsida kan du följa din leverans och hålla dig uppdaterad om försändelsen. Du får ett SMS eller e-mail när vi packat ditt paket där du kan följa paketet direkt via spårningslänken.

Ombud
I checkout-processen kan du med hjälp av ditt postnummer välja det utlämningsställe som passar dig bäst. När paketet levererats och kan hämtas ut får du en avisering via SMS. Om paketet inte hämtas ut inom 7 dagar returneras det automatiskt till Din Present. När vi skickar dina varor på nytt tillkommer en hanteringsavgift på 99 kr.

Hemleverans
Beställer du med hemleverans levereras ditt paket direkt till dörren. Observera att beställer du över 2000 kr krävs id-verifiering.

Orderbekräftelse
Efter genomfört köp och när vi mottagit din beställning så skickas det automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress som du angivit i beställningen. Kontrollera även din skräppost. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att denna stämmer överens med det du har beställt. Om något inte stämmer eller om du inte fått någon bekräftelse så ta kontakt med oss omgående. Du kommer även att få ett nytt e-mail från oss när dina varor är packade och på väg till dig. Spara alltid din orderbekräftelse tills du har fått ditt paket och kontrollerat att paketets innehåll är samma som du har beställt.

Priser
Priserna är i svenska kronor. Moms ingår på alla varor med 25%, 12% eller 6%. Alla priser visas inklusive moms på hemsidan. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning på eventuella felaktiga priser samt makulering av order där varor med felaktiga priser förekommer. Du meddelas om du köpt en vara till ett felaktigt pris.

Transportskador
Upptäcker du skador på paketet vid utlämningsstället så ska du inte hämta ut paketet. Kontakta oss så hjälper vi dig med en skadeanmälan till Bring. Vi ser till att du får en ny order skickad omgående. Detta gäller förstås även om du upptäcker skadan först när du öppnat paketet. Läs mera om detta under rubriken.

Outlösta paket
Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 195 kr för att täcka våra hanteringskostnader. Det vore väl supertrist så glöm inte ditt paket!

Reklamationer
Vi eftersträvar alltid att du ska vara så nöjd som möjligt med ditt köp från oss. Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med din vara, kontakta oss så fort som möjligt så hjälper vi dig. Du når vår kundtjänst via e-mail på info@dinpresent.se eller via telefon 000000000.

Returnering av varor
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning, s k ångerrätt. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.

Observera att produkter med personlig märkning, ej omfattas av ångerrätten enligt 2 kap 11§ 3p av Distans & hemköplagen. Se Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

• Varor som returneras till Din Present skall vara oanvända och i originalförpackning.
• Vid retur av omärkta produkter återbetalas inte avgiften för tidigare frakt.
• Returnerar du hela din beställning betalar vi tillbaka hela varuvärdet, men inte
fraktkostnaden eller tilläggsavgifter. Vid en godkänd retur av varor där det överenskommits att återbetalning skall ske återbetalas beloppet för varorna tillbaka via Klarna.

Observera, om du har en faktura som förfaller innan vi hanterat din retur måste denna faktura betalas i sin helhet för att slippa påminnelseavgifter, du får återbetalning när vihanterat returen. Om du önskar skjuta upp förfallodatumet kan du kontakta Klarna. Returnera aldrig varor utan att först ha kontaktat vår kundtjänst. För vidare information hur klarna hanterar återbetalningen kan du klicka på följande länk. Vi reserverar oss mot eventuella felskrivningar i produktbeskrivning samt prissättningar.

Betalningssätt
Klarna Checkout
Genom att fylla i några enkla uppgifter identifierar du dig och kan välja det betalningssätt som passar dig bäst – Swish, faktura, kort, konto, banköverföring och Klarna Direkt. Smooooooth. Ibland erbjuds du att betala med någon av Klarnas kampanjer som kan variera.

Kontakta Klarna om du har några funderingar kring din betalning. Alla fakturor skickas per mejl. Om du vill ha pappersfaktura kan du kontakta Klarna. Tyvärr har vi i dagsläget inte möjlighet att erbjuda E-faktura. För maximal säkerhet använder Klarna sig av 3D-Secure, läs mer om Klarnas fullständiga villkor här.

Betalningsalternativ
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning, direktbetalning samt Swish. Våra fakturor skickas ut via e-mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 30 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se.

Beställning
Vi har endast möjlighet att ta emot ordrar via www.dinpresent.se Om du behöver hjälp med din beställning så är du varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst. Om beställaren är under 18 år skall beställningen gå via målsman.

Layout & Bild
Din Present förbehåller sig rätten att för produkter med personlig förädling justera gemener, versaler samt text för att valt motiv skall bli så likt visningsbild som möjligt. Av kund uppladdade bilder konverteras till svartvita.