Hur kan vi hjälpa dig?

Har du frågor om din beställning, personlig märkning, inkommande varor m.m. så finns vi här för dig! Skicka gärna ett meddelande eller e-post. Jag och mitt härliga team hjälper dig så klart!

Mån-fre kl. 10:00 – 15:00
Stängt 12:00 – 13:00
Lör-Sön Stängt
Tveka inte att skriva till oss, vi svarar på din fråga så fort vi kan.
Info@dinpresent.se

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svaren på din vanligaste frågor

Var ligger Din Present? Varifrån skickas varorna?

Vi på Din Present finns i Uppsa i Sverige. Den personliga märkningen av produkterna sker här och det är härifrån alla leveranser
skickas.

Hur mycket kostar frakten? Vilket fraktbolag använder ni?

Standardleverans till ombud kostar 69 kr. Hemleverans kostar 129 kr. Din Present använder sig av Bring för att leverera beställningar.

Kan man beställa en produkt som inte finns på lager? Kan man förbeställa eller reservera produkter?

Man kan inte beställa en produkt som inte finns i lager. Det går heller inte att förbeställa eller reservera produkter.

Ni är alltid välkommen att maila vår kundtjänst om ni undrar när produkten kommer åter. Kundtjänst når ni på info@dinpresent.se.

Är det säkert att handla från Din Present?

Ja, det är väldigt säkert. Din Present hanterar inga betalningar själv så dina betalningsuppgifter sparas aldrig av oss.

Vi använder Klarna som samarbetspartner. Vi är väldigt måna om att skydda dina personliga uppgifter och håller en hög säkerhetsnivå.

Hur gör jag en beställning? Kan jag beställa via telefon/mail?

Vi kan inte ta emot beställningar över telefon eller mail då ni måste godkänna ert köp gentemot Klarna som hanterar alla betalningar. Alla beställningar görs via vår hemsida.

Behöver ni hjälp så kan ni ringa vår kundtjänst på nummer 00000000 så guidar vi er.

När köpet är klart så får ni en orderbekräftelse som vi rekommenderar att ni kontrollerar för att se att uppgifter och personlig text är korrekt.

Jag har gjort en beställning men inte fått en orderbekräftelse?

En orderbekräftelse skickas via e-post och är normalt framme inom ett par minuter. Ibland kan den hamna i skräpkorgen då det är ett automatiskt genererat mail så kolla även där.

Om man inte fått en orderbekräftelse så kan man kontrollera om man har en aktiv order genom att logga in på www.klarna.se.

Har beställningen gått igenom så finns den registrerad hos Klarna, oavsett hur man valde att betala. Där kan man se om man har fyllt i sin mailadress korrekt.

Jag har precis gjort en beställning och vill lägga till en produkt? Går det?

Det gårinte att lägga till produkter som ökar beställningens ordervärde till ett högre belopp än kundgodkänt gentemot Klarna vid köptillfället.

Gör du en ny beställning inom 24h med den produkten du ville lägga till så kan du kontakta kundtjänst så ser vi till att ni endast betalar för en fraktkostnad.

Vad är leveranstiden?

Vi levererar inom 2-5 arbetsdagar från lagd order. Vi gör alltid vårt bästa för att skicka din beställning så fort som möjligt.

Men kom ihåg att det ibland kan ta någon dag extra på grund av förseningar från fraktbolaget, eller om vi har en ovanligt hög ordervolym. Förväntat preliminärt leveransdatum visas i kassan innan ni slutför er beställning och står även på er orderbekräftelse.

Vilka leveransalternativ finns det?
  • Standardleverans till ombud.
  • Hemleverans till dörren med Bring.
Kan jag spåra mitt paket?

Ja, alla våra paket är spårbara. Du får alltid ett mail skickat från oss så snart din beställning har packats.

Om du inte fått ett mail så kontrollera så det inte hamnat i skräpposten. I det skickade mailet från oss finns det en länk där du kan spåra ditt paket. Klicka på länken så ser ni aktuell status.

Kan jag skicka en present direkt till en annan mottagare?

Ja, det går bra. Börja med att göra klart din beställning och gå till kassan. Fyll i postnummer för mottagaren under valt leveransalternativ för att välja ett ombud nära mottagaren.

Därefter fyller du i dina uppgifter under slutför ditt köp/Dina uppgifter och sedan klickar du på "ändra" i rutan som heter "Leverans" och fyller i mottagarens namn, adress och telefonnummer.

Observera att det endast går att skicka till en mottagare inom Sverige.

Hur gör jag om jag behöver reklamera en produkt?

Om ni mottagit en transportskadad eller på något annat sätt defekt produkt så ska ni kontakta vår kundtjänst.

Maila ordernummer, bild och en förklaring på vad/vilken del det är som är skadad/defekt. Vårt mål är att hantera eventuella reklamationer snabbast möjligt.

Kan man returnera omärkta produkter?

Ja det går bra att returnera en omärkt produkt i samma skick som ni mottagit den. Eventuella lappar och etiketter ska sitta kvar och levererades den i en produktkartong så ska den även vara i ursprungligt skick.

Kontakta vår kundtjänst som kan maila eller posta en retursedel till er.
När produkten kommit åter så krediteras endast produkten, frakt kommer ni fortfarande att få betala.

Om frakten till er kostar 69kr och även returkostnaden ligger på 69kr så det blir totalt 128kr i fraktkostnad som inte återbetalas.

Får man returnera en personligt märkt produkt?

Ni som kund har inte retur eller bytesrätt på personligt märkta produkter. Din Present kan inte använda dessa produkter på nytt till någon annan.

Mitt paket har gått i retur då jag inte hämtade den i tid, vad händer nu?

Om man av någon anledning inte hunnit hämta ut sitt paket inom 7 dagar efter att den ankommit till valt ombud så kommer den till oss i retur. Ni får då ett mail från oss om att den kommit i retur och där står all info ni behöver.

Svara på det mailet om hur ni önskar att betala för den nya frakt-/hanteringskostnaden på 99kr som tillkommer för att vi ska skicka ut er order på nytt. Returer sparas hos oss i 3 månader och därefter kasseras produkterna.

Kontakta oss

Har du fortfarande frågor? Fyll i din information nedan så återkommer vi så fort som möjligt.